fredag 21 oktober 2011

Operation

I onsdags förmiddag körde jag och den yngre till Ljungby lasarett.
Hon skulle genomgå en ny operation av sin axel, som bara hoppar ur led.
Jag var med henne tills hon hade somnat på operationsbordet, då fick jag lämna henne.
Var och åt en god lunch på gästgiveriet, därefter slappade jag på hotellrummet.
När jag pratat med dottern så gick jag tillbaka till lasarettet och väntade på att hon skulle komma till avdelningen. Hon var mycket piggare efter denna operationen, än den förra.
Vi hade klagat lite på fördåligt med smärtlindring och servicen, så det var bättre denna gången.
Igår när läkaren gick ronden berättade han att ett stygn från förra operationen hade lossnat, vilket inte är helt ovanligt, men som gav förklaringen varför den hoppar.
Både hon och jag tyckte att det var skönt att komma hem igår eftermiddag.

Hör och häpna! Läste mina mail igår, jag hade fått svar utav min handläggare. Jag fick svar på mina frågor/funderingar Hon skrev att senast nästa vecka ska jag få svar på om jag får sjukpenning eller inte. Hon skrev även att Försäkringskassan bryr sig hur jag mår.  (vet inte vad jag tror om det) Hon vill väl inte att jag åter ska maila till hennes chef.

Igår kväll packade jag och min man lite älgkött, gott att ha i frysen.
Sen somnade jag klubbad, efter att sovit dåligt på hotellet. Vaknade idag och åt första frukosten med min man. sen var jag klubbad igen. Det är inte mycket som tåls......

Ha en bra dag idet fina höstvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar