lördag 10 augusti 2024

Härliga dagar!

Nu på semestern så körde vi tillsammans med goda vänner till Gränna berget. De är ju kända för sina gigantiska räkmackor. Så stor och god, tyckte Stefan. 

Själv så tog jag en kycklingsallad, och den var också god.

Efter att vi hade ätit så strosade vi runt lite i Gränna, köpte polkagrisar.

När vi var nöjda i Gränna så körde vi till Hotel Gyllene Uttern. Jag och Stefan fick en svit på första våningen, Anneli och Persan fick en vanligt dubbelrum på andra våningen, och Bettan och Jocke fick också ett vanligt rum på tredje våningen. I och med att Stefan och jag hade en svit så hade vi en soffa och fåtölj hos oss, så bra för då kunde vi sitta hos oss och umgås.

Vi hade bokat det romantiska paketet, där det ingick en tre rätters.
Jag fick lite special-mat
Ångkokad gös tror jag att det var. och till dessert fick jag sorbet.








Efter frukosten körde vi till Rudenstams gårdsbutik, en fantastisk fin och välorganiserad butik, och inte tala om alla fina äppelträd. Glömde tyvärr att ta kort på odlingen.

Därefter så sa vi hej då till Anneli och Persan, och så körde vi hem.

En mycket trevlig resa och goda vänner!

2 kommentarer:

  1. En sådan trevlig resa. Det är du värd! Räkmacka ser ju supergod ut!
    Var äpplena mogna vid Rudtnstams parkering. Har pallat lite där... Mest fallfrukt. Och det är väl ok! !?Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tror inte att äpplen hade mognat då vi var där, för det fanns ingen fallfrukt, och träden var fulla med äpplen. Visst är det okej att palla fallfrukt, tycker jag.
      Kram Lisa

      Radera