onsdag 21 augusti 2024

Det smakar inte hallon!

 Till och från så har det smakat skit i högra sidan av halsen. Det har varit jätte jobbigt.

Jag har tjatat på min omgivning om jag luktar illa ifrån munnen, och som tur är så gör jag inte det. 

I början av sommaren var jag på vårdcentralen, min läkare tog mig på allvar och skrev en remiss till öron/näsa/hals. Efter bara några dagar så kom kallelsen.

I måndags var jag på öron/näsa/hals. Träffade en ung trevlig läkare och hans sköterska. De undersökte mig noggrant. Men för säkerhets skull så hämtade läkaren en annan läkare.

Allt såg fint ut. Läkarnas teori är att det fastnar matrester bakom den högra mandeln, som gör att det smakar illa.  Läkarna pratade om ”halskristaller” Tyvärr så är det inget man gör något åt det. 

Skönt att kolla upp det iallafall, inget farligt, bara jobbigt då det smakar slit. 

2 kommentarer:

  1. Bra att kolla upp! Hoppas att det är något tillfälligt! Låter jobbigt! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas också att det bara är tillfälligt, men har haft det till och från i 5 månader nu.

      Radera