söndag 2 juli 2023

Det är många kalas nu.

 I torsdags fyllde Stefans mamma 86 år. Vi var allihopa bjudna till henne. Jag gjorde en servettblomma till henne. Jag tycker att de är fina.

I fredags hade vi inget för oss, så jag bjöd in Therese med familj på en grill kväll. Mysigt att träffas.

Min bror fyller 60 år idag, så vi var bjudna till honom i går. Det blev en familjedag, pappa, Lehna, mamma, Erno, Sara, Acke, Stefan och jag styrde bilarna upp till Månsarp. Våra ungdomar var inte bjudna. Och nu kör vi med att bjuder man inte till kalas, så blir man inte gratulerad. Så därför behövde inte våra ungdomar gratta honom.

Vad ger man en 60 åring som har allt?? Jo han fick ett hemstöpt hjärtan-ljus och pengar.
Det är en stor pepparkaksform som jag knutit ljusveke i. Tycker att de är fina. 

I fredags fyllde Helmer 2 år, så i dag var vi bjudna på kalas. Mamma, Erno, Stefans mamma, Sara, Acke, Therese, Christian, Astrid, Melker, Stefan och jag, så det blev fullt hus!

Stort Grattis till Helmer och Clifton.

Kortfattat så är jag nu helt slut.

8 kommentarer:

  1. Många sommarbarn.
    Nej, inte behöver man gratulera om man inte är bjuden. För min del skulle det vara win win. Slippa kalas... om det inte är för den närmsta familjen...slippa fundera ut present.
    Men visst fick din bror en fin present! Kram //Anna-Lena Grimsås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar kalas och bjudningar, men det är väl ingen hemlighet. Tycker om att dona och fixa. Det är inte ofta som vi alla träffas, mina syskon och föräldrar med respektive, så det var kul att Clifton lyckades att samla oss alla. Kram Lisa

      Radera
  2. Det var många kalas du har varit på!
    Svar..Bra förslag! Vi öppnar dörrarna!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din servettblomma. Man kan göra mycket ont av servetter, men just denna har jag inte sett tidigare. Oj, med kalas du varit på! Tack för alla hälsningar, Lisa. Det har gjort mig väldigt glad. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att den är fin. Har gjort många som jag gett bort, har även gjort på beställning.
      Jag har verkligen saknat dig. Du betyder mycket för mig. Kram

      Radera
  4. Förstår mycket väl att du är helt slut nu. Hoppas det dröjer någon vecka i alla fall till kommande kalas. Så du får vila upp dig.
    Jättefin present!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker också att de är fina. Igår hade jag en slappedag, tror att jag tar en idag också.

      Radera