onsdag 5 juli 2023

Bästa sommarmaten!

 Det är ingen nyhet vilken sommarmat som jag älskar.

Men så vill jag köpa billiga jordgubbar. Gott att äta, och gott att ha i frysen. 

Igår fick jag nys om att Börjes börjar sälja jordgubbar/lådvis för 319:-/låda som i dag.

Idag var Stefan på Börjes och köpte 4 lådor. Varsin till Therese och Sofie. Resten till mig.

Idag ringde det en man till mig, han var ifrån brottsofferjouren, sa han. Han blarrade på. För många år sedan var jag under en kort period med i lotteriet 365, och det hade han koll på. Med enligt honom så försöker detta företag att lura folk. Han gav mig en kod och så skulle jag vänta lite, för han satte mig ”i en gå före kö” till min bank. Det gäller att vara på sin vakt. Jag la på luren.  Mina tankar är att ska man behöva byta både mail adress och telefonnummer regelbundet får att slippa all skit.

6 kommentarer:

  1. Bra att du lade på! Gör också det när nån börjar prata på i södra ändan.
    Jordgubbar är gott... men vill ha den färska. Frysa in funkar...men har dåligt med plats.
    God torsdag! //Anna-Lena Grimsås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är färska jordgubbar bäst, men det är gott med jordgubbssylt, mm. vägrar att köpa jordgubbssylt, den är alldeles för söt. Vi har några frysar, extrafrysen är bara igång vid behov, frysen i köket och boxen på vinden är alltid igång. God natt-kramen

      Radera
  2. Bra att du la på luren. Att de bara orkar hålla på så, men några nappar klart på deras svammel och då lönar det sig för dem. Jag har bara ätit jordgubbar en gång i sommar, men visst är det jättegott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj,det var inte mycket jordgubbar som du har ätit. Och jag som nästan frossar i mig. Vet inte hur mycket som jag har ätit, men det är många liter. God natt-kramen!

      Radera
  3. Bra att du la på! Jordgubbar är gott!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ha en bra fortsättning på dagen!
    Kram!

    SvaraRadera