söndag 9 juli 2023

Ännu ett 60 års kalas!

 I fredags kom Sofie och pojkarna hem. Astrid och Melker tycker att det är kul med Helmer och Ture, så de kom också, det gjorde även Therese.

Melker och Helmer höll på att köra ved. John Deeren har har både frontlastare och släp, och den gula traktorn har bara frontlastare. De hade mycket kul tillsammans. Innan de försvann så backade de undan den gula traktorn. Efter lunchen försvann alla.


Så då kunde jag lägga mig på soffan för att sova. Då jag sov fick jag besök. Kul att fotografera en sovande mormor tyckte Astrid. Hon kan inte min kod, men hon vet hur hon ska göra för att ta foto, eller att ringa mina ICE-personer.

                                                     
Igår var det åter dags för kalas. Fredriks mamma fyller 60 år, hon hade kalas hemma i trädgården. Tänk vilken tur de hade med vädret. Efter regn och blåst så blev det fint väder till denna helgen. Mycket gott och trevligt.
Och vad ger man en 60 åring som har allt och inte önskar sig något? 
I höstas då vi stöpte ljus planerade jag för kommande födelsedagar. Bla ett kungaljus till Katarina, jag vek pengar och knöt fast i ljuset, sen vek jag en servettblomma.
En present som uppskattades av jubilaren.

Idag har vi det varmt, lite väl varmt. I eftermiddag har jag legat i uterummet och sovit, skönt.

10 kommentarer:

  1. Smart tänkt med presenter. Men helt ärligt... dina kronor är fantastiska, men en sådan skulle jag aldrig ha råd att tända/använda. Så jag hade allra mest uppskattat fyra hemstöpta ljus... eller fem... ett extra... att använda till adventsljusstaken, den kommer fram.
    Liten bustös! Men det kunde varit värre bus. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina brukar få vanliga ljus, men även mindre ljuskronor. Sen får jag alltid alla hennes ljusstumpar. Man inte spara på ljusen, för de blir fula med tiden.
      Alltid roligt då barnen kommer, rätt om det blir ett litet bus. Kram

      Radera
  2. Då har du blivit fotomodell också. Barnbarnen är för härliga. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, barnbarnen är underbara. (men bara då de inte bråkar, eller då de inte lyssnar, för det händer ju ibland.) Kram

      Radera
  3. Klart att mormor blir trött med så många kalas!
    Svar..Ja alla behöver ha ledigt :-)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja rekommendera er alla till en trovärdig och uppriktig privatlångivare som godkände mitt lån till mig bara inom några timmar efter så många misslyckade försök att få ett lån, jag blev förvånad och glad över att den privata långivaren räddade mig och erbjöd mig en lån med 2% ränta, kontakta henne nu om du behöver ett akut lån E-post: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som om du vill hamna hos lyxfällan! Vill jag låna gör jag det på min bank, beviljar inte dom mig ett lån så anser de att jag inte klarar av ett lån. Så sluta med dessa kommentarer.

      Radera
  5. Bra att du är rädd om dig!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej och välkommen till Spotcap Global Financial Services, jag heter Claudia Klein, jag är en långivare och även finansiell konsult. Jag erbjuder alla typer av lånetjänster

    Är du i stort behov av ekonomisk förstärkning? Behöver du ett lån för olika ändamål? om ditt svar är ja, kommer jag att råda dig att kontakta mitt företag via | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett sms på WhatsApp via: +31642117819 | och har ett lån på ditt konto inom 24 timmar eftersom vi tillhandahåller utmärkta lånetjänster över hela världen.

    Vi erbjuder alla typer av lånetjänster (Personlån, Företagslån och många fler), vi erbjuder både lång- och kortfristiga lån och även du kan låna upp till 15 miljoner euro och vi ger ut lån till en låg ränta på 3 % per år. Mitt företag hjälper dig att uppnå en mängd olika mål med ett brett utbud av låneprodukter.

    Jag erkänner det faktum att att få ett legitimt lån alltid har varit ett stort problem För individer som har ekonomiska problem och behöver en lösning på det, har många människor det så svårt att få aktielån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner p.g.a. hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra orsaker

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök. Vår tjänst är tillgänglig 24/7 - du kan få ett lån och slutföra dina transaktioner när och var du än behöver det

    Vi tillhandahåller 24-timmars lånetjänster i världsklass. För frågor/frågor? - Skicka ett e-postmeddelande till | spotcapglobalservices@gmail.com | eller skicka ett sms på WhatsApp via: +31642117819 | & Få svar omedelbart

    Din familj, vänner och kollegor behöver inte veta att du har ont om pengar, skriv bara till oss så får du ett lån.

    Din ekonomiska frihet är i dina händer!!

    SvaraRadera