fredag 8 december 2017

Vilken dag!

Igår var jag på Vårdcentralen i Tingsryd på en sömn och avslappningsföreläsning. Mycket intressant.
Därefter så åkte jag hem, åt lunch, gick ut med Elsa.
13,20 kom en serviceresor-bil och hämtade mig. Jag skulle vara på lasarettet kl 14,30.
Ca kl 13,45 blir vi stoppade av polisen, de hade laser-kontroll. Det var på en 40-sträcka, så jag frågade chauffören om han kört förfort, nej men jag höll nog ca 50 km.
Chauffören fick blåsa, och det var okej. Sen fick han se lasern, att den visade 51 km, men att de drar bort 3 km, så 48 km. Är du med på att du körde 48 km, och att du får en böteslapp. Jo det var chauffören med på, så det skulle gå snabbt.
Polisen tog körkort och taxikortet, och gick in i pikebilen. Men vad det dröjde.
Till slut så kommer polisen tillbaka, och sa -Kan du ringa efter en ersättningsbil till din kund? -Varför då? -Det vill jag inte säga här inför din kund, så vi tar det i polisbilen.

Ja ha, där blev jag lämnad. Känner panik inombords, och tårarna är påväg.Ringer Stefan, för att försöka få lite lugn.

Min bil dröjer, så jag ringer till serviceresor, för att kolla. Jo en bil är påväg för att hämta mig i Bramstorp. Fan jag satt inte i Bramstorp, utan på Tingsrydsvägen.

Chauffören kommer tillbaka, berättar att hans körkort drogs in som i går, och en månad framåt. Han skulle ha fått ett brev igår med posten med info om indraget körkort. Vad han hade i sin mapp hos polisen vet jag inte riktigt, men något var det iallafall.
Han hade då ringt sig chef, som skulle komma.
Chefen och en ersättningschaufför kommer, men ingen ny bil till mig.
Polisen sa att hade de vetat att jag hade en tid att passa så hade de kört mig. Det hade sett grant ut att komma till lasarettet i en polisbil, fast kanske lite häftigt också.

Men var tusan är min bil???
Ersättningschauffören får inte köra mig, enligt serviceresor, så jag skulle bara vänta på min bil.
Jag ber att de ska skita i serviceresor och ta mig med, men nej. De kör iväg. F-N, F-N..
Där står jag kvar, med polisen.
Fast det tar inte många minuter förrän ersättningschauffören kommer tillbaka och hämtar mig, han säger då -Vi skiter i serviceresor, du har ju en tid att passa.
14,32 åker jag ifrån poliserna.

Jag kommer till lasarettet nästan 10 minuter försent. De ser hur uppstressad jag är, så de säger att det är lugnt. Det gjorde inget att jag var sen, de hade ju andra patienter att ta hand om.

Fy vilken eftermiddag. Jag klarar ju inte av sådana här händelser. Uppstressad inombords till max.

Phuu, idag blir det att göra ingenting

2 kommentarer:

  1. Det var mycket strul på en och samma dag.Nu får du ta det lugnt i helgen. Kram

    SvaraRadera