lördag 9 december 2017

Man vill ju se bra ut!

Det är ganska så jobbigt då synen ändrar sig, då man har fel styrka på glasögonen.
Men det är en dyr grej att se bra ut. Men nu var jag tvungen
 

Jag har haft ett par alldagliga glas, som ändrar sig efter ljuset. Tyvärr så har jag fått dem sönderrepade, vilket störde mig. Mycket därför som jag nu köpte nya glas.


Sen har jag haft ett par helg/fest glas, men jag såg inte riktigt bra med dem heller. Fast de var inte sönderrepade.
I juli var jag hos optikern och provade ut nya glas.


Första paret, är fortfarande så de ändrar sig efter ljuset.
Andra paret ville jag inte ha så de ändrar sig efter ljuset, fast jag hade fått det utan extra kostnad.
 

Jag hade Sofie med mig då jag valde nya bågar. själv så tyckte jag inte att bågarna var lika.
Men tyvärr så är de nog lika mina gamla bågar, för det är bara en som sett att jag bytt glas, iallafall som kommenterat att jag har nya glas. Lite trist. För visst vill man att det ska synas att man bytt glasögon.

Mina gamla glas köpte jag i april 2015, de kostade då ca 10 000:- därför drog jag mig nu inför att köpa nya. mina nya kostade knappt 7 000:-, så det gäller att  kolla upp priserna hos de olika optikerna. Jag kan nu enkelt och kortfattat neddela att jag nu ser bra ut, med mina nya glasögon.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.

I kväll åkte Stefan iväg på julbord. Jag var medbjuden, men kände att jag skulle inte kunna äta, eller kunna deltaga i de olika spelen, så jag valde att stanna hemma, Jag gick istället ner till kyrkan. Fsm Humble tillsammans med farbror Gert Blom hade julkonsert.'
Önskar er alla en fin helg!



 

    



    



2 kommentarer:

  1. Det viktigaste måste vara att du trivs med dina glasögon. Jag har haft bågar som påmint om varandra många gånger. Man trivs ofta bäst med bågar i en viss form. Ha en trevlig andra advent. Kram

    SvaraRadera