lördag 2 december 2017

Vattentät!

Vi har olika uppgifter här hemma. Att tvätta ligger på min lott, Stefan får själv lägga sina kläder i tvättstugan.
Nu i veckan när jag skulle hänga tvätten så trillade Stefans bankdosa ur hans byxor.
Jag startade dosan, och skulle logga in mig på Stefans internetbank. Men det verkade inte som att dosan var kopplad till hans inloggning.
Ringde till Stefan, som i sin tur bad mig ringa banken.
På banken fick jag reda på att kunden, typ Stefan, hade spärrat dosan. För att återställa dosan så fick Stefan maila till banken, därefter så låste banken upp spärren.
Och visp, så kunde jag gå in på hans internetbank, för att vara säker på att dosan fungerade så la jag in räkningarna under bevakning.
Hon på banken tyckte att detta var lite intressant att få veta om dosan fungerade efter att blivit tvättad i maskinen, 40 graders tvätt. Fast det kan vara dumt att testa.

Idag är det den 2 december. I dag för 27 år sedan klockan 10 blev jag och Stefan föräldrar till en söt liten flicka. Då föddes vår lilla Therese, Anne, Maria.

Grattis Therese på din 27-års dag!

2 kommentarer:

  1. För många år sedan när man hade bankböcker på Posten så tvättade jag Görans bankbok. Det var inga problem med att få en ny, för det gick klart inte att läsa på sidorna som bara smulats sönder. Numera är Göran väldigt noga med att tömma sina fickor. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollar aldrig Stefans fickor. Det får han själv sköta

      Radera