torsdag 14 december 2017

Vad jag blir irriterad!

Idag har jag fått en kommentar här i min blogg. Vilket jag inte alls gillade.
Visst, som sjukpensionär så är jag inte högavlönad. Men har jag någon gång skrivit att jag får vända på mina små slantar??? Att jag lever på svältgränsen??? Nej, det har jag inte gjort.
Klart att jag måste tänka mig för, och inte slägga ut pengar på skit. Men vem måste inte det?
Det är inte de stora inkomserna som man blir rik på, utan de små¨utgifterna.
Det gäller att spara, för att sen kunna unna sig. Hela livet går ut på att spara.
Jo, idag har jag fått en kommentar om att jag kan låna pengar. Om jag vill, eller behöver låna pengar så kommer jag att gå till min bank.
Inte lånar jag pengar utan någon som mailar mig, eller skriver en kommerntar här i min blogg.

Det är inte alls lustigt att folk hamnar i lyxfällan. Så många lånerbjudande man får.
Borde vara straffbart att skicka ut dessa erbjudande.

Jag har målat mig en fönstertomte, som jag ville ha lyse i, vill inte sätta dit ett värmeljus. jag bad Stefan om hjälp, men han hade inte grejer till detta, så jag gick in i en elbutik i Växjö, de kunde heller inte hjälpa mig, utan visade mig el, eller batteridriven ledslinga för 100:-. Dyrt tyckte jag.
Igår då jag var på Börjes i Tingsryd kollade jag efter ledslingan, och hittade en perfekt för 14,95.
Den är batteridriven.
Det blev perfekt.

Tomten står så fint i köksfönstret.



Ta det lugnt, det blir jul iallafall!

6 kommentarer:

  1. Sådana kommentarer är inte värda att slösa energi på. Det är bara till att ignorera. Jag har också några sådan små ljusslingor som jag köpt på Rusta. Bra pris. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på att köpa ett par ljusslingar till, de ger ett behagligt sken.

      Radera
  2. Spill ingen energi på kommentarer som irriterar dig de bara tröttar ut dig, men jag förstår dig precis.
    Jag har spillt energi över alla som nämner ordet rasistiskt, det retar upp mig mer för varje år, det är inte utlänningarna själva som tycker att vissa saker är rasistiska, det är Svenskarna själva.
    Så ibland måste vi nog tömma våran ilska så vi inte spricker, hi hi
    sen blir vi lugna igen, eller hur Lisa.

    Jag ska lägga mig nu, är stört-förkyld och har svårt att somna, för det blir ju en del vilopauser på dagen. Snart är jag pigg igen.
    Kram o godnatt/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag ödslar inte så mycket på trista kommentarer, var bara tvungen att spy lite galla, men sen gick det över.

      Krya på dig. Hoppas att du blir frisk innan julafton!

      Radera
  3. Tomten med lyckta är gullig och den ljusslingan passar fint där.
    :))

    SvaraRadera