fredag 1 december 2017

Adventskalendern!

Dagarna springer fort framåt. Idag har vi redan den första december.
Då Therese var liten fick hon en adventskalender av mina syskon, som jag skulle brodera.
Den höll inte på att bli färdig som den skulle, men jag lyckades.
 När Sofie sen skulle ha en, så insåg min syster att jag inte skulle bli färdig, så därför lät hon en vän till henne brodera.
Ingen av tjejerna vill ta hem sina kalendrar, så jag har dem upphängda här hemma.
Therese broderar en egen till Astrid.

Idag blir det att plocka fram adventsljusstakarna och stjärnorna. Jag tycker att det är okej att tända dem idag, fredagen innan första advent.
Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Önskar dig detsamma. Ni har väl också kalas i helgen. Hälsa Grattis till Malin.

      Radera
  2. Jag broderade också adventskalendrar till mina döttrar när de var små och det har deras barn sen övertagit. Tyvärr blev det aldrig av att jag gjorde en liknande till Peter så när Daniel fötts broderade jag en julstrumpa till honom och nu måste jag göra det till Hanna också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att Hanna också ska ha en strumpa från farmor.

      Radera