lördag 22 oktober 2016

Så underbart!

Igår em kom Astrid in till mormor och morfar, så underbart!
Hon åt och sov, och vi hade mysigt.
Då det blev välling och sovedags gick vi in till deras, Stefan gav vällingen, efter mycket gosemys så sov båda två.
Stefan, Astrid, Signe, och Elsa sov, själv så satt jag med sticket.
I kväll har Therese med familj flyttar tillbaka till Tingsryd, lite trist om ni frågar mig.

Idag tog Stefan och jag en tur till Tingsryd. Vi handlade lite.
Bl.a. lite ljusmassa, inför ljusstöpningen.

Mina ostar ser fina ut. Kan undra om jag ska hålla aktion på dom.
Här är det nu operation städning och utrensning. Varför samlar man på sig alla dessa massor, till ingen nytta??
I dag har jag tänt ett ljus, tänker på alla berörda vid Kronsns skola i Trollhättan.
 Jag är en stor motståndare till rasism, terrorism och nazism. Är du??

6 kommentarer:

  1. Vilka fina ostar! Du lyckas med i stort sett allt. Jag är verkligen imponerad...och nu är det ljusstöpning på gång. Det har jag inte gjort sen jag slutade jobba på Fritids. Alla dessa hatbrott är så onödiga. Alla människor har ett värde och behövs. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt/roligt att stöpa ljus. Många år sedan vi började med detta.

      Radera
  2. Ostarna ser fina ut! Ja, nog är det fruktansvärt med dessa hatbrott! Blir så ledsen när fina människor ska behöva sätta livet till för att det finns idioter... Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så onödigt att hålla på och bråka. Man ska njuta och glädjas av det man har.

      Radera
  3. Hej Lisa och tack för din kommentar.
    Visst är det härligt och befriande på något vis att göra sig av med en massa saker som man inte använder.
    Nu har jag packat bagaget fullt och ska åka till Pingstkyrkans loppis innan de stänger kl 17.
    Må så gott och kram! Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så är det nackdel med att ha ett stort hus.

      Radera