söndag 9 oktober 2016

Jag tycker att det är billigt...

Jo så är det, jag tycker att det är billigt att ringa.
Tänk vad det skulle kosta om jag skulle åka och besöka personen i fråga som jag ska prata med.
Vi har telia soneras fasta hemtelefon, och det är vi nöjda med.
Jag har nu pratat med Clifton torsdag, fredag och lördag i telefonen. Det är härligt att kunna prata med honom.

Igår kväll var det konsert på Vida Arena i Växjö. Sara, Acke, Stefan och jag köpte biljetterna i våras. En trevlig kväll med bra musik. Stefan och jag sov över hos Sara och Acke. Tack för oss!
Eftersom vi sov i Växjö, och då var en bit på väg, tyckte jag att vi skulle köra upp till Ryhovs sjukhus i Jönköping, och hälsa på Clifton.
Det regnade på ganska så bra bitvis.Regnbågen var mycket vacker.
Tänk vilken skillnad på min bror idag, mot vad han var förra söndagen. Idag var han ganska så bra i huvudet, och det gick att prata med honom. Det frestar på med hjärnblödningar.
Då vi kom tillbaka till Växjö skulle vi handla lite på City Gross. Men det blev inte så mycket, vi skulle handla kött, tyvärr så gapade kötthyllorna tomma. Det var illa...

Söndagskväll, och jag är trött och sleten.


6 kommentarer:

  1. Vilken vacker regnbåge du visar. Jag har tyvärr gjort samma upptäckt på City Gross här hos oss. Många gånger gapar hyllorna helt tomma. Det gjorde så ett bra tag innan butiksytan minskades ner för en del år sen. Ska den upphöra helt nu, tro? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju tycka att ska affärerna ha söndagsöppet så ska det också finnas varor.

      Radera
  2. Regn och råkallt hela helgen. Regnbågen är så fin när den visar sig på himlen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att regnet hjälper er med brunnarna.

      Radera
  3. Förstår att nu hade en trevlig helg tillsammans.
    Det bästa var väl att få träffa Clifton och se förbättringen, genast mådde du väl bättre.
    Vi har City Gross i Värnamo, men det är mycket sällan vi handlar där.
    Vi har allt hemmavid, både ICA, COOP och NETTO, så inget saknar vi.
    Jag gillar inte de stora hallarna att handla i, i Gislaved finns Willys som jag inte gillar heller, men går gärna in på Lidl där det inte alls bara är Tyska varor utan Svenskt närproducerat kött och billigt.

    Att ringa nu för tiden är billigare än förr, det finns olika alternativ.
    Vi prata ofta med dottern i Kanada på mobil 'snapchat' och vi kan se varann också om vi vill, hi hi . . . .
    Även på skype och det kostar inget.

    Sköt om dig kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi försöker att handla det mesta här hemma, med de har inte allt- City Gross i Växjö har fint kött, likaså Börjes i Tingsryd.

      Radera