måndag 24 oktober 2016

En ny vecka!

Lite som omväxling så har vi haft fullt upp i helgen, humm... eller som vanligt.
Jag passade Astrid lite i lördags, då Therese skulle packa inför deras tillbaka flytt till Tingsryd.
Igår kom kom de tillbaka för att packa och hämta de de inte fick med sig i lördags. Sen fick de älgkött, som de skulle packa och stoppa i frysen. De ockuperade sig i mitt kök.
Senare på em kom även Sofie och Fredrik.
På kvällen blev det en mysig Taco-afton, då hela familjen var samlad.
Då ungdomarna var hemma så fick de hjälpa mig och Stefan.
En skrikig garderob, byrå och en sliten tvåsitsig soffa bars ut, de ska till tippen. Spjälsängen skulle ner från hallen till gästrummet, och mitt gamla skrivbord skulle från gästrummet upp till hallen.  
Nu så ska jag bara rensa ut ibland allt som jag tömt garderoben och byrån på.

6 kommentarer:

  1. Låter som en kul sysselsättning. Kram

    SvaraRadera
  2. Fram och tillbaka med möbler och flytt.
    Astrid börjar bli "stor" nu. Roligt att ha henne så nära er.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Astrid blir 8 månader på lördag. Hon är en sådan glädjespridare.

      Radera
  3. Lite förändring behövs eller hur.
    Familjen samlad blir livad och glad, det är livet på en pinne . . .
    Ha de fint/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul då hela familjen är samlad.

      Radera