söndag 20 september 2015

En tripp till Kosta!

-Vet inte om jag har berättat vilken underbar familj jag har. Eller... jo det har jag gjort. Jag har världens underbaraste man, (enligt mig) och tillsammans så har vi väldens underbaraste ungdomar. (också enligt mig).
Jag gnäller, och jag pustar och frustar. Är jättetrevlig mot min man då jag trillar i snarkelådan så där vid 19-20-tiden. Ha ha fördelen för honom är att han slipper höra på mitt gnäll. Och han får titta på vad han vill.
I fredags sov jag middag, och tyade hålla mig vaken till 20,30, igår sov jag också på eftermiddagen, så jag var impad av mig själv för klockan var nästan 21,00 då jag trillade ner i snarlelådan-

Idag kom Sofie och Fredrik hem. Fredrik har tagit jägarexamen och ville nu köpa jaktkläder. Stefan behövde också köpa sig ett par jaktbyxor. Så vi tog oss en tur till Kosta Outlet, och där Jaktia.
Sofie och jag köpte varsitt par skor. Som vi båda tyckte att vi behövde.
 Och är man i Kosta, iallafall om jag är i Kosta, så bara måste jag gå in på glasbruket.
Tre champagneglas och två rödvinsglas i chateau inhandlade jag. Mannen och jag var väl inte riktigt överens, men jag fick min vilja igenom. Han tycker att vi har glas vad vi behöver.
Nå väl, alla nöjd med dagens inköp, så åkte vi hem och åt älgstek med kokt potatis.

Imorgon är det en ny vecka och nya möjligheter!

4 kommentarer:

  1. Hmm, synd att jag inte visste att du skulle dit. Har ett ärende till bokaffären. Jag kunde kanske skickat bud med dig. Men jag får ta en egen utflykt nästa vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att jag inte visste att du hade ärende dit, för visst hade jag kunnat uträtta ditt ärende.

      Radera
  2. Kosta har jag inte besökt sen jag var på utfärd med min skolklass för säkert nästan 60 år sen. Kanske är på tiden med ett återbesök? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor ju bara ca 3-4 mil ifrån Kosta, och jag älskar ju att köpa glas. Så det är nog dags för att besök i Kosta.

      Radera