onsdag 3 december 2014

Så himla tråkigt...

Det är lite småplock med lite julförberedelse. Mina julbonader och min jultavla hänger på plats, de röda dukarna ligger på, och mina målade tomtar står på plats. Allt tar tid.

Igår hade jag teletid med min smärtläkare, han är en helt underbar man. Tyvärr så avslutar han vår kontakt, efter nästan 6 år. Han sa att vi har provat på många olika mediciner, och de jag har nu funkar bra, så nu kan min läkare på vårdcentralen ta hand om min.
Jag ifrågasatte lite ang min behandling i Jönköping. Läkaren på VC får/kan inte skriva en remiss dit. Fick då till svar att VC-läkaren kan ta kontakt med honom så kan han fixa det. Men så säger han också att han och smärtläkaren i Jönköping har nått den åldern att de inom en snar framtid kommer de att gå i pension, han tror även att vc-läkaren också snart är där, men det är han inte.
Min smärtläkare vet heller inte om det finns någon annan läkare än han i Jönköping som gör den behandling som jag ska upp på.
Jag får nog skriva ner lite frågor om allt jag undrar över då jag ska dit.

Nu är våra julkort skrivna, och frimärkena inköpta. Två grejer jag kan stryka på att-göra-listan, som jag inte har skrivit.

Ha en bra dag i dagens solsken!

1 kommentar:

  1. Trist när läkarna man tycker om slutar. MAn bygger ju trots allt upp en relation med dem.
    Kram!

    SvaraRadera