söndag 7 december 2014

Är jag ren nu?

Äntligen har det blivit av. Vi har så länge skulla bjudit hit mannens barndomsvän och hennes man. Igår var dom här, så trevligt att träffas.
Men jag undrar om mannen min tyckte att jag var smutsig, för han duschade mig med wiskey. hihihi.
 Herrarna tog varsin wiskey. Mannen sitter och snurrar på glaset, och sniffar. Och så tappar han glaset, innehållet hamnar på mina armar, blusen och duken. Behöver ju inte ta wiskey för att tvätta sig i, vi har ju handdesinfektion. hihihaha.
Idag tog jag sovmorgon, välbehövlig. Sov till klockan var tio.
 Fick för mig att jag skulle baka saffransbullar och lussekatter. Tog fram vassle ur frysen i går kväll, för då är jag ju tvingad att baka. Då jag var i färd med degen, upptäckte jag att jag inte hade vetemjöl så det räckte. Humm.. det fick bli ett bak på vassle, vetemjöl och ljust lantbrödsmjöl. Man tager vad man haver!
Det var ju lite småplock här i huset efter gårdagens bjudning, och bullabaket. Det var så jag glömde att gå till K.S, hon ringde igår och ville att jag skulle komma ner och titta på mattvävningen, om jag godkänner färgsättningen. Hon skulle bort i eftermiddag, så jag skulle dit på förmiddagen. Hon ringde mig nu i eftermiddag då hon skulle åka iväg. Så pinsamt att glömma henne, Typiskt Lisa.
Förra helgen var min bror här och fick sig en hemost. Både jag och Elsa har provsmakat den. Det är så att jag börjar tycka om hemost.

Ha en trevlig andra advent! Själv så ska jag ner till kyrkan i kväll, och lyssna på Humbles Julkonsert. Gert Blom deltar också. Mycket trevligt ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar