måndag 29 december 2014

Lite handarbete!

Det är längesedan som jag köpte garn till en poncho. Men den har varit liggandes. För jag skulle brodera en julgransmatta till dottern. Sen skulle jag sticka ett par strumpor som söstera mi fick i julklapp.
 När jag sen var på Maxi hittade jag ett garn som passade att sticka syltasockar, räckte även till ett par vanliga strumpor också.
 Nöjd både med ponchon, som jag gjorde färdig i lördags och mina strumpor. Det är kul med strumpstickningen, tycker jag.
 Jag tycker att det är jobbigt med städning. Dörrar, skåpluckor blir inte så ofta tvättade, golven är också jobbiga att tvätta. Men så har jag fått tips om kärchers ångtvätt. Därför hjälpte jag Elsa och Lotta att köpa en sådan till matte och husse i julklapp. Har ännu inte hunnit att testa den, men det ska väl snart bli av.
Ha en bra dag, och njut av de sista dagarna 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar