lördag 13 december 2014

Lucia 2014!

Decemberdagarna går snabbt framåt, idag är det redan den 13 december.
I går, fredagen den 12 december hade AMB, Academy of Music and Busniess, sitt fantastiska Lucia tåg i Tingsås kyrka i Tingsryd.
Maken min skulle i väg med jobbet och äta julbord, och jag var inte alls sugen på att följa med, utan jag bestämde mig för att se detta underbara luciatåg. Då jag sa detta till söstera mi så var hon inte alls sen med att hänga på.
Söstera hämtade mig, så vi hann ner till mamma på en fika innan det började i kyrkan.
En nära vän till mig har en dotter som var med i detta lucia tåg, och dottern sjunger mycket vackert.
AMB`s ungdomar är så fantastiskt duktiga, det är så att man kan hoppas på att deras luciatåg kommer i TV`n någon gång.
Jag har försökt att lägga in en bild ifrån kyrkan, men lyckas inte.
Men ni kan själva gå in på länken här nedan och se hur vackert det var.

https://www.flickr.com/photos/60345101@N08/sets/72157649733869005/

Idag har jag gjort det "någon" inte har gjort på länge. Jag har rengjort mina ugnar. Det var mer än mycket välbehövligt. Kan inte begripa varför "någon" låter ugnarna att bli så in i passens skitiga. Har även skurat ut kylskåpet. Nu när kvällen gjort ingång, så har jag även dammsugit och tvättat golven på nerevåningen, känner mig ganska så nöjd, att jag har orkat och hunnit med så mycket i dag.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Jag laddar inför morgondagens julgranshuggning.

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni hittade en vacker gran.
    Det gjorde vi. Uppe på vindan ;)
    Kram!

    SvaraRadera