söndag 15 juni 2014

Älskade ungdomar, de är guld värda!

 I går kom dottern dy hem, Pysen var och spelade golf.
Mysigt med en mammi-dotter-dag/kväll. Pysen kom då han var färdigspelad.
Vi tog oss en god "sommardrink"
Idag var jag uppe med tuppen. Hade ork och energi, så ut och rensade i trädgårdslandet.
Då det var gjort så blev det ett kilo köttbullar, tog ju fram nötfärs i går så jag var tvungen.
Och så var jag sugen på kringlor, gott att ha i frysen.
Vågade väl inte tänka på hur min kropp ska bli. När jag ändå hade misshandlat den, så kunde jag ju fortsätta.
Maten som låg i frysen i köket hamnade i frysen på vinden. Och maten som var i frysen på logen hamnade i köksfrysen. Så nu är frysen på logen avfrostad och maten är tillbaka. Nu är det köksfrysen som håller på att avfrostas. Förhoppningsvis så ska frysen på vinden också frostas av, om jag överlever och tya.
Phuu, måste andas lite också emellanåt!

Har även hämtat dill hos kära grannarna Å och E, som jag roade mig med den en stund.
Då vi satt hos grannarna H och E på en fika, ringer dottern dä, undrar om vi ska äta kvällsmat tillsammans, för hon tänkte komma hem och putsa fönstren i uterummet.
Hon och pojken ville egentligen ha tacos, men vi hade tagit fram till korvgrillning, så de tog med sig korv, bröd, och lite annat gott tilltugg. Våra korvar och bröd ligger i tryggt förvar i boxen på vinden.
Vi har en hundtrimmer tillsammans, hon tänkte ta med sig den hem för att klippa Signe-bus. Då hon putsade fönstren passade jag på att klippa Elsa, vet ju inte när vi träffas härnäst.
Å vad jag är lyckligt lottad, som har så underbara ungdomar. Bara älskar dom!!! Hoppas bara att de vet om hur härliga och älskade dom är.

Trött, sleten och totalt helt värkabruten ska jag nu dela de små otäcka pillren, därefter trilla ner i snakelådan, somnar nog ovaggad i kväll.

Puss o kram, god natt!

1 kommentar:

  1. Så underbart att få ha en sådan energi nån gång ibland men tyvärr så får man sota för det efteråt. Du har så härliga tjejer som hjälper dig så mycket.
    Ha en bra vecka...kram

    SvaraRadera