fredag 27 september 2013

Mors lilla blomma!

Den 26 maj var det mors-dag. Då fick jag en fin orkidé av dottern. Den har blommat så fint, i ett söderfönster. Men nu har den blommat färdigt, för denna gången.
Jag bara älskar dessa blommor, himla kul då de blommar om, eller då det kommer tillingar på  dom.
Jag har överfört min favoritblomma, för ungdomarna har också bara orkidéer.
I går var jag åter i Växjö, hos sjukgymnasten. Fick som vanligt akupunktur. 5 nålar i högra örat, 12 nålar i ländryggen, och 3 nålar i högra foten. Jag-Lisa, en nåldyna.
Jag är så otroligt trött på att ha denna eviga värk. Vissa dagar är bättre, så jag kan minska lite på medicin, men så kommer det ett bakslag, som är olidlig. Och då är det bara att öka upp till full max dos.
I onsdags började något hända, igår kunde jag knappast gå, och idag så är det väl lite bättre efter gårdagens behandling.
Fredag morgon och vi har strålande solsken, har haft - 4 inatt. Det blir nog en fin dag, och förhoppningsvis en härlig helg!

Ha en trevlig helg!! Kram

4 kommentarer:

  1. Jag gillar också orkidéer...då dom blommar :)
    Dumma dumma värk. Jag har en kusin och moster som har Fibromyalgi. Ständigt värk. Men dom köpte en magnetmadrass. Och nu har dom fått ett helt annat liv.
    VelloFlex heter madressen. Googla och fundera...Den kanske vore nåt för dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, jag ska kolla upp med madrassen så fort jag hinner.
      Kram Lisa

      Radera
  2. Orkideér är fina....jag fick ju en ny i veckan som du såg på facebook.

    SvaraRadera