måndag 9 september 2013

Fina septemberdagar!

Så var det åter dags för kalas. Jag dukade färdigt i fredags, satte även fram kaffekopparna på borden.
 Vrider vi på matbordet, så får vi plats med ett extra bord. 18 personer var vi. Jag har själv svårt att sitta i soffan och äta, så då vill jag inte att mina gäster heller ska behöva sitta där.
 Jag hade tom hällt upp godis och chips i skålar, som står på ekeskåpet.
Det är så modernt med olika dieter. Speciellt 5,2 diet. Svågern och min man har varsin 5,2 från Åbro bryggeri i sin hand.
                           Skål på mig!
 Det är smidigt att duka upp maten på vedspisen. Kul är det att träffas och umgås, i lördags kom alla ungdomarna hem, våra och alla syskonbarn.
 Lika roligt med kalas, lika skönt är det då det är över, och allt är tillbaka på sin plats

 Första helgen i september har Tingsryds kommun konstrunda. Vi har aldrig kommit iväg förut, eftersom vi oftast har nattgäster efter mina kalas. Syster, svåger och deras dotter sov i sin husvagn, men de körde hem innan lunch, så maken och jag kom iväg.
Vi började köra till lera.nu ute i Flålycke. Mycket fina keramiksaker. Jag beställde ett kakfat. Därefter körde vi till Yxnanäs, det var hantverks marknad i Holken. Köpte ingenting där.
Vi avslutade vår konstrunda med kaffe hos pappa i Åskefälla.
Jag ska kanske försöka fira min födelsedag en annan helg, så vi kan köra runt lite mera.
Det finns en konstnär som heter Annika Svensson, hon målar "mus"tavlor, och har en atelje här i Linneryd. Men den var stängt i helgen, istället var hon utanför Urshult med sina tavlor. Det var ju en besvikelse för mig och syster, som hade velat titta på dom-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar