onsdag 11 september 2013

Lite sommar minnen!

Elsa provsitter vår nyinköpta trädgårdsmöbel DUO.
Elsa och Lotta har tagit plats i min solsäng, vad ska jag ligga??
Äppelblom.
Äppelträdet Fillippa i full blom.
Söstera mi och jag på Öland
Solnedgången på Öland.
Sommar regnet den 6 juli.
Pappas utsikt ner över sjön, ifrån hans hus.
Söstera och jag, då hon är i "fyllan", hon fyllde 47 år.
Humlan på solrosen.
Lottisen, som vi kallar henne för.
På en morgon promenad.
        Längs promenaden hittade vi ekollon.

I år finns det gott om rönnbär, undra hur vintern blir.
På väg 122, som leder mig ner till affären Linneryds matöppet.
          Det luktar gott om nyponrosor.
             Dalia i full blom.
Mon tro att det är frun i huset....
Ååå så fina rosor jag fick av maken på vår 25 åriga förlovningsdag, och min 45 års dag.
            Elsis-pälsis....
Vår stenlada, som är i stort behov av renovering, innan den rasar ihop.
     Kalasdax....igen..... Skål för frun!
Lotta och Elsa har lagt sig på duntäcket för att sova middag.
                               Matte och Lotta har en mysstund.
                                  Skogspromenadsvila
            Mysstund med apebebisen, så gosigt!
I med kräftburarna på fredagskvällen.
                                 Och upp med burarna på lördags morgonen
                           Den nattens fångst.
Kyrkan och prästgården ligger fint i Linneryd.
                                     Lite nykokta kräftor var det här.
                                 Till slut så hamnade jag på bild igen..
Lite sommarbilder ifrån mitt album.

3 kommentarer:

  1. Jag har fått inspiration av dig. Du tar också alltid så fina bilder och visar upp.

    SvaraRadera
  2. Håller med Annelie, otroligt vackra bilder och man saknar redan sommaren som gått. Solnedgången på Öland var en höjdare så fin.
    Ha en fortsatt bra vecka..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kommer hösten, så jag hoppas att jag ska fånga fina bilder på den också.
      Efter en härlig sommar så får vi hoppas på en fin höst och vinter.
      Du får också ha det bra!

      Radera