torsdag 8 augusti 2013

Mitt oändliga tjat!

Vissa dagar tycker jag att det går bättre, och andra sämre.
I måndags var det en dam, A-L som kom och hämtade och körde hem mig så jag kunde vara med på stickcafet. Detta uppskattar jag enormt mycket. Är så glad att jag har vissa människor i min omgivning.
I tisdags hann jag inte mycket mera än att stiga upp då det ringde på dörren. Det var en E-R ifrån samhället som virkar mycket, så jag har beställt dukar utav henne. Hon ville visa dom hon nu har färdiga.
Emellan mina vilopauser så hade jag blomvård, dvs att vattna mina orkidéer och damma fönsterhyllorna. Tjejerna har i flera år tjatat på mig att jag har för många.  Från att ha haft 45 stycken, har jag nu endast 28 stycken. Idag slängde jag 2 stycken. Tjejerna tycker att det ska vara enkelt och stilrent, det har dom, och jag försöker att minska ner på mycket här hemma, och det underlättar städningen.

Med posten kom det en enkät ifrån smärtmottagningen, som jag nu måste fylla i. Är jag inte deppig så blir jag. Dessa eviga frågor, hur många gånger har jag inte fyllt i dom. Mina mediciner kan dom kolla i min journal, varför ska jag då sitta och skriva i alla "78" sorter. Flertalet tabletter har ju smärtläkaren skrivit ut till dig, det är bara morfinet som har tillkommit sen jag var på smärtmottagningen i november. Vem gör vad hemma, har jag stödet hemifrån, vad jag tyckte igår, vad jag tycker idag, och vad jag känner, mina rökvanor och alkoholvanor, kan jag....och..... osv....markera på skalan.... ringa in på skalan....
Sen ska jag ha telefontid med sköterskan ifrån smärtmottagningen då vi ska gå igenom enkäten. Jag tror att läkare, sköterska, psykolog, och sjukgymnast gått igenom denna innan jag och sköterskan gör det.

Fy vad jag blir ledsen. förresten, det är inte lätt att kryssa för vad jag tror och tycker om min värk, hur länge jag ska ha den och när jag ska bli frisk.
Jag har inte valt mitt liv, och denna djävulska värk!

Igår kom mamma och hennes man för att hämta mig. Dom skulle in till Växjö, så då passade jag på att åka med till City Gross. Jag handlar det mesta här hemma i våran lilla affär, men ibland så räcker inte det. Dottern dy blev också upplockad och följde med oss. Sen bjöd hon på lunch.
Tack Mamma med make för skjutsen!!

På kvällen kom dottern dy och hennes sambo hem, de var ute och fiskade, tills mannen kom hem, Det var kräftfiske i går kväll/natt.
Idag på morgonen stack mannen och ungdomarna ut på sjön och vittjade burarna. Jag förberedde ungdomarnas kok. Kul att ha de hemma, och mannen tycker att det är kul då de vill fiska.

Nu blir det en tur till Växjö för mig. Ska in till sjukgymnasten.

4 kommentarer:

  1. Världens längsta kram till dig. Jenni <3

    SvaraRadera
  2. Du har ju nästan halverat dina orkideér.
    Hoppas ni fick fler kräftor än vi era burar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl se hur länge jag kan hålla mig innan jag köper nya orkideer, kanske att jag får någon då jag är i "fyllan", brukar få någon i födelsedagspresent ibland.
      Vi var nöjda med nattens kräftfiske.
      Kram <3

      Radera