fredag 2 augusti 2013

Dagens goda gärning!

Igår kväll bjöd jag hit min gamla faster, min farbror och hans dam.
Maten var i all enkelhet, kalkonbaconinlindad kalkonfile, grekisk potatissallad och tre olika såser till de och en salladskål. Därefter åt vi kräftor, det var en fröjd att se min morfar äta kräftor, men det är ingenting emot att se min faster, för efter henne finns det bara kräftben. Till kaffet och te´t blev det en chokladbakelse.
Jag var mycket nöjd med gårdagens bjudning. Tyvärr så väckte Lotta mig vid fyra-tiden idag, eller kanske det var bra, för då steg jag upp och pillade i mig all djävulskap. Sen sov jag vidare tills jag vaknade vid 7-tiden.
Jag vet inte om jag orkar mycket längre, men det måste jag.
Är så glad över gårdagen, och idag har jag kollat över mina kort, sen sov Elsa och jag i över 2 timmar, så jädra gott.
Ikväll har mannen och jag ätit gott. Och nu är det dax att ladda inför morgondagen!

Puss & Kram, natti natti!

1 kommentar:

  1. Gott med kräftor....som du läste på fb, så har jag legat lågt idag pga. min migrän, men nu är den borta och jag har varit i skogen och plockat lite skogshallon.
    Sommarhälsning från Anne-Lie

    SvaraRadera