måndag 1 april 2013

Semestervecka i Trysil!

Då var det dax igen, för en skidsemester.
Jag åker inte skidor, men det är en superkul semestertripp.
Var i Växjö och lämnade Elsa hos min syster på fredagseftermiddagen.
För att på lördagsmorgonen 5,50 körde vi mot Norge. Efter 64 mil hade klockan hunnit att bli 15,30.
Vi skulle få stugan 17,00, men har alltid förut haft turen att få den innan, men det fick vi inte i år.
Vi satte packningen på balkongen sen satte jag mig där och väntade på att klockan skulle gå, mannen dottern dä och pojken körde för att hämta sina hyrda skidor, svägerskan med sin familj körde och handlade mat. Då jag sitter och väntar på att klockan ska gå kommer städarna ut ifrån grannstugan, så de är så snälla och släpper in mig. Jag behövde inte sitta mer än ca 20 minuter.
 Jag har njutit, varit ute på promenader, legat med min ljudbok, och sovit mycket, inte haft några måsten eller krav.
Mina vänner, dvs mannen, dottern dä, hennes sambo, svägerskan, svågern, deras 2 barn, och svågerns bror, gav sig ut i backarna vid 9-tiden, kom in till lunch kl 12,00, gav sig ut igen ca 13,30-14,00, för att åter komma in kl 16,30 då liftarna stänger.
På kvällarna har vi bastat och ätit goda middagar, och haft trevligt. Två heldagar och en em var jag  dålig men lyckades ändå att umgås lite granna med de andra. Jag sov när de inte var inne.
Det var en mycket trevlig vecka, med många skratt och mycket "goemat" dvs, vi hade satt ihop en matsedel för lunch och middag med bara de godaste maträtterna.
Bilresan var jobbig. Jag hade pillat i mig värktabletter, bullade upp med filt och kuddar för att sitta bra. Kommande vecka ska jag bara ta det lugnt, får tänka på att vi hade så trevligt.
Påskafton så gick bilfärde hemåt, vi startade 7,50, tog en annan väg hem så efter 68 mil var vi åter hemma. Stannade till i Växjö och hämtade Elsa.
Så glad Elsa blev att få se oss igen, väl hemma kom en glad Lotta och mötte oss i dörren.
Soluppgången var så fin så jag var tvungen att gå ut på balkongen och ta ett kort. Kortfattat så har vi haft en super bra vecka med kanonväder. Tyckte lite synd om dottern dy, med sambo och hans familj som var i Trysil veckan innan oss, och inte alls hade fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar