onsdag 24 april 2013

Kände för något!

Ibland är det jobbigt att gå hemma och göra ingenting.
Dottern den äldre har köpt nya möbler, så mannen skulle hämta möblerna åt dom igår och köra till Tingsryd. Då tyckte jag att det passade att mamma och hennes man hämtade farmor, Elsa och mej, de har velat hämta oss i flera veckor.
 När vi kom till Tingsryd bjöd farmor på fika hos henne.
Sen följde Elsa och jag med mamma och hennes man hem. Hos dom låg jag och halvsov, innan mamma och jag gick till Härlins, jag behövde några tunikor, och hittade det också. Tog en sväng på ica också, innan jag fortsatte att halvsova hos mamma.


Hade en trevlig dag i Tingsryd. Blir tyvärr inte så ofta att jag hälsar på hos mamma.
Framåt kvällen knatade jag och Elsa upp till farmor, mannen, dottern dä och svärsonen kom också dit. Mannen installerade lite på TV´n. Och farmor ville bjuda på hämtpizza till kvällsmat innan vi skulle åka hem.
Klockan hann att bli 19,30 innan vi väl var hemma, Gud vad trött jag var...
Fast det är ju helt okej då jag haft trevligt!

Idag har jag haft telefontid med min läkare. Han vill/måste kolla hur det går för mig med min värk och mina mediciner. OxyNorm ska jag fortsätta att ta som jag gör, 1-4 kapslar vid behov. OxyContin har jag haft 1 tablett morgon och kväll, den ska jag nu öka till 2 tabletter morgon, och 1 på kvällen. Det tycker jag inte alls är så kul.
Han vill få mig till smärtmottagningen så fort som möjligt. Fast jg tror inte att han kan på skynda det hela.


Solen skiner hos mig idag, jag som är dötrött känner mig ändå ganska pigg. Blir glad av dagens solsken!!  Kram till mina vänner, och även dom jag inte känner!!

Fast nu i eftermiddag undrar jag vart solen tagit vägen. Men jag har haft en bra dag ändå, varit hos grannen och tittat på lammen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar