måndag 29 april 2013

Jag tänker inte ropa hej, ännu!

Vi har haft en lugnt stillsam helg. 
Okej mannen har inte tagit det lugnt, lördagen körde han hem en massa ved ifrån skogen, igår kom svågern hit så först kapade de upp all ved, innan de begav sig ut i skogen, för att hämta hem ännu mera ved, som de kapade upp. Mannen hade träningsvärk i går, undra hur de båda herrarna har det i dag.
Akupunkturen gör nytta, härligt de. Fast jag är väldigt drogad och trött. Det är tidiga kvällar för mig.
Jag har inte gjort något nämnvärt, utan lite småplock och soffligg.
Men jag är ändå ganska så glad, värken har varit lugn hela helgen, vilken lycka för mig. Så igår kväll hoppade jag tom över morfinet, härligt. Men tyvärr så varade inte den lyckan så länge, idag har jag ont, igen. Molande soffligg, fem-sex på skalan. 
Läkaren som jag hade tele tid med i dag var inte alls nöjd med att jag hoppade pillret i går kväll.
Lite lustigt är det, varför tar inte morfinet bort magsmärtorna? Varan detta för? undrar jag.

Fast jag ska nu glädjas åt det goda iallafall.

Elsa min goa lilla hund löper nu. Men hon lägger sig där hon vill ligga. Vill hon sova i våra sängar, så gör hon det. Dagarna får hon nu inte vara på övervåningen, men inte lätt att hindra henne på nätterna, så då får hon ha tikskydd på sig. Inga problem, men inatt har hon tagit av sig sitt skydd, och sovit i husses säng, för att hon ville det!
Upptäckte detta på morgonen, så det var bara att byta lakan i husses säng.

Idag är det åter måndag. Och då är det stickcafé i affären. En trevlig grej. Men jag kan inte köra bil nu, och det är i dagsläget  för långt för mig att gå. Vilken tur att jag har snälla med människor runt om mig. Fru Nilsson kom även idag och tjänstgjorde som Taxi, Tack snälla du!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar