söndag 15 januari 2012

Kalas, med Whiskyprovning!

Igår kväll var vi bjudna på 50 års kalas, det var min mans barndomsgranne som fyllde år på julafton och hade kalas i går kväll.
Eftersom han inte önskade sig något gjorde jag en ost korg, med vitvin och några öl.
Det var ett trevligt kalas, med mycket god mat. Italiensk buffe.

Det var lite häftig med Whiskyprovning på ett kalas. Jag tyckte lite synd om min man för jag är ju inte så glad i whisky, men det är han, och han körde eftersom jag inte är så jätte pigg. Jag är fortfarande väldigt trött och orkeslös, så jag känner att jag inte är lämplig som bilförare.
Han som höll i provningen är medlem i Wexiö Maltwhiskysällskap. Och han hade passand klädsel för sitt uppdrag.
När vi alla hade betygsatt whiskyn så fick vi reda på vlika olika sorter som vi druckit.

Till lunch idag kom dottern DÄ med sambo hem och åt med mig och maken, det blev bacon lindad fläsk och kalkon file med potatisgratäng och champinjonsås.
Ikväll kom dottern DY hem efter sitt helgarbete, pysen kom också. Så ikväll blev det hamburgetallrik, och det är ju också gott.
Nu sitter Lotta hos mig, och tycker att det är läggdax för mig, så jag får väl vandra upp i duschen nu.  Natti-natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar