torsdag 22 december 2011

Undra om dom kan samsas!

Hörde på TV´n idag att orkideer inte tycker om julgranar. Orkideer är ju det enda jag har. Fast den yngre tycker att jag har för många. Hon skulle bli glad om några gick åt. Tokiga barn!
Igår var jag hos min sjukgymnast i Tingsryd, alltid lika välbehövligt.
Jag var även och handlade en del, men tror nu inte att jag fick med mig allt hem, icke, det blir att ta en tur till.
Igår kväll blev jag nästan chockad, min man frös, så det var han som eldade upp i öppna spisen. Det brukar alltid vara jag som fryser och eldar.
Ikväll var min bror på genomväg, så han stannade till hos oss och åt middag.
Han skulle köra ut till pappa. Bror, syster med familj, mamma och hennes man ska fira jul ute hos pappa.
Det är vi i min familj som inte kör ut, vi slutade att köra för 17 årsedan, då ändrade vi på vårt julfirande. Man måste ändra ibland så det passar en själva. Men dom kommer allihopa att få en trevlig jul hos pappa, ändå att vi inte är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar