lördag 10 december 2011

Att göra lista!

Jag brukar aldrig skriva en "Att Göra Lista" Men nu kände jag att jag bara var tvungen.
Som mitt liv är just nu så blir det ingenting gjort. Det enda som jag blir färdig till är att ligga på soffan.
Fördelen är att jag inte har någon som ställer måsten och krav på mig. För det hade jag inte klarat av.
Jag hade mycket stryktvätt, så den strök jag undan.
Jag vet inte när jag tvättade sist, så tvättstugan var full med tvätt, tvättade två maskiner.
Den yngres jobbabyxor behövdes sys ut i midjan, det gjorde jag och så lagade jag ett förkläde också när jag ändå satt vid symaskinen.
Jag hade räkningar som var förfallna, betalade om och la in övriga som vi fått under bevakning.
DÄR försvann min ork Breven som jag måste skriva och skicka till försäkringskassan förblev oskrivna.
Istället åt jag lunch, därefter hamnade jag på soffan, där jag tillbringade hela eftermiddagen. Där låg jag tills maken kom hem. Han skulle iväg och äta julbord, så jag gjorde mig en salladstallrik. Jag var medbjuden på julbordet, men det är inte mycket som jag kan äta, så jag stannar hellre hemma.
Det var så lugnt och skönt! 20.30 låg jag nerbäddad i min snarkelåda, och fick besök av John Blund.
00.00 vaknade jag till liv, strax därefter ringer dotten och meddelar att hon är på väg hem från jobbet.
01.30 kom hon hem och hade pappi med sig. Därefter blev det nattis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar