tisdag 20 december 2011

Det lider mot Jul!

Igår hade jag en ligga på sängen-dag. Låg och kollade på film.
Huvudet och övriga kroppen försökte att sätta ner foten för mig. Jä..a skit.
På kvällen körde vi till Kosta Art Hotel. Maken och Pysen åt julbord, jag och den yngre tog varsin sallad istället. Hon gillar inte julmaten, och för min egna del så är det inte mycket som jag kan äta. Eftersom jag inte tål fett och jag inte äter gris, pga min sjukdom. Och sen är jag inte speciellt förtjust i sill. Men vi var nöjda.

Idag vaknar jag åter med huvudvärk och ont i nacken, nacken har nog någon satt i ett skruvstäd.
Trots att det känns så har dagen varit bra. Jag har haft alla mina underbara ungdomar hemma på lunch. Det äldre ville ju även ha halva våran julskinka, så det fick hon ju.

Ikväll har vi tagit in våran julgran, och klätt den. Den står så fint här i stugan nu. Mannen och jag har beundrat den med en mugg med glögg, gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar