fredag 23 juli 2021

Så gott!

Jag har en god vän som älskar att plocka bär. Tidigare år har jag köpt jätte mycket, både blåbär och lingon. Tyvärr så har hon fått problem med knäna, så jag vill inte fråga henne i år.
Istället la jag ut på Face book, en fråga om det var någon som plockar och säljer blåbär.

 Jag fick då ett telefonnummer till en tjej som plockar och säljer. Så jag ringde och beställde 40 liter bär. De är så fina, rensade och packade i två liters påsar. Vi beställde 20 liter till, hon ringde då hon hade 20 liter till oss, och hon hade 10 liter till om vi var intresserade. Klart att vi var.  Nu har jag beställt 60 liter till, vi har två goda vänner som vill ha 30 liter var.
Det gäller att passa på då erbjudandet finns! Man vet aldrig om det blir några blåbär nästa år.


5 kommentarer:

  1. Jag har som du ont i knäna.Hade gärna köpt blåbär!
    Jag önskar dig en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till er båda!
    Ja man ska vara rädd om kärleken!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Man kan lura ögat!
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi är många som är allergiska!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera