torsdag 1 april 2021

Glad Påsk!

 Ikväll fick vi besök av en påskakärring och en påskagubbe. Ett mycket trevligt besök!  Klart att mormor och morfar hade något till våra små hjärtan.

Vi bara älskar dessa underbara besök!

Däremot så hade jag något fruktansvärt trist igår. Jag satt uppe i hallen och gick i genom en del papper, och grät, för jag började kolla i fotopärmen sen Therese var sjuk, och så läste jag i hennes blogg.’

Vi har inget dokumentet sen Stefan hade cancer, endast något enstaka foto. Det ångrar jag idag. Däremot så har vi allt under Thereses sjukdomstid. Men jag minns helvetet jag led, fan, vad jag har gråtit. Och gråter än då jag minns tillbaka. Tur iallafall att både Stefan och Therese vann över deras Cancer; jävla tumörer.


I alla mina tårar så önskar jag er alla en Glad Påsk!

6 kommentarer:

  1. Känner inte till din historia, men förstår att du har gått igenom mycket tragiskt och sorgligt. Önskar dig trots allt också en Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om nu livet är en dans på rosor, så lyckas jag att trampa på alla taggar. Det gäller att hitta ljusglimtarna och njuta utav det goda. Önskar dig också en fortsatt trevlig påsk!

      Radera
  2. I detta fallet är vi helt olika. Jag har inget dokumenterat från Ulrikas sjukdomstid och foton därifrån är endast av allt roligt vi hittade på. Givetvis går det inte att glömma den tiden, men det finns inga "synliga" minnen kvar och så vill jag ha det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget man vill uppleva igen. Och man vill att ingen någonsin ska behöva uppleva något sådant.
      Ha en fortsatt trevlig påsk!

      Radera
  3. Ge dom en extra kram från mig!

    SvaraRadera