onsdag 25 mars 2020

Återbesök!

Igår hade vi tid hos veterinären i Ljungby "smådjurskliniken"
Det var så underbart, för Elsas öga har nu läkt. Tratten av och nertrappning av kortisonet.
Men vad gör Elsa då vi var hemkomna?! Galna hund.
Hon trycker ner ansiktet och ögat i gräset/mossan och gno. På så sätt kan hon riva upp ett nytt sår, så det var bara på med tratten igen.

Jag har nu upptäckt att Evidensia är dyra. Det är många som sagt det, fast det viktigaste är att Elsa får bästa vården.

Detta är vad vi har betalat på Evidensia i Växjö, eller Smådjurskliniken i Ljungby.
Första besöket: 695:- eller 630:-
Akut tid: 1235:- eller 900:-
Återbesök 695:- eller 400:-
Fluoresein test 285 eller 310:-
Receptarvode 130:- eller det ingår i veterinärs besöket.
Tryckmätning 430:- eller det ingår i veterinärs besöket.

Det gäller att kolla upp priserna lite.

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen inte billigt när ens djur blir sjukt, men man gör ju allt för dem oberoende av priset. Hoppas nu att Elsa ska hålla sig skadefri. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte billigt med djurvård, hon är försäkrad, men det täcker inte mycket. Egenavgift på 1600:- och sen 25 %.

      Radera
  2. Hej alla. Jag såg kommentarer från personer som redan fick sitt lån från STEFAN PERSSON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto totalt 550 000 kronor som jag begärde. Det här är riktigt bra nyheter och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (steglan247@yahoo.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde. Att få lånet är mycket enkelt och enkelt att förstå, det finns ingen betalningskomplikation. Jag rekommenderar starkt och uppriktigt denna låneplattform för alla som söker ett snabbt och brådskande lån idag, du har en. Skål...

    SvaraRadera