söndag 8 september 2019

Kräftfiske!

Jag och min bror har fiskevatten i Åskefälla, där pappa bor.
Vi hade bestämt att vi skulle fiska kräftor tillsammans, sagt och gjort, vi hade bestämt denna helgen.

Det var Stefan, Clifton, Marina, pappa och Lehna som maade och åkte ut i båtarna. Jag tyckte att de var så många så jag stannade kvar på land.
Min syster och svåger var också ute i Åskefälla.
En trevlig kväll tillsammans.
Stefan och jag sov över hos Clifton och Marina, Sara och Acke hade deras husvagn.
Tyvärr så kunde inte mamma och Erno komma.
Kräftfisket är dåligt i år. Nattens fångst fick pappa och Clifton dela på. Vi fiskar ju här i Linneryd, så vi får vad vi behöver.

Igår kväll var himlen helt fantastisk.

Vi satt uterummet och beundrade kvällen.


2 kommentarer:

  1. Jag är inte så förtjust i kräftor...äter hellre räkor. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att fiska kräftor. Jag har lite svårt att äta den då jag var gravid och fick magsjuka, visserligen var detta 1991, men det sitter fortfarande i. Räkor har jag aldrig varit förtjust i, men kan äta några stycken. Däremot så har vi släkt och vänner som älskar kräftor, så det är roligt att bjuda på.
      Jag brukar ta fram 4 kräftor till Stefan och mig, han får 3 och jag tar 1.
      Kram

      Radera