fredag 27 september 2019

Det frestar på!

Förra året fick jag förfrågan om jag ville åka med till Tyskland, med då var bussen full. I våras då vännen skulle åka hade jag annat inplanerat.
Men nu då hon skulle åka var jag ledig. Klart att jag ville åka med.
Stefan körde in oss till Växjö. Bussen skulle gå 04,30
En dålig start på dagen, bussen var 40 minuter försenad. Nåväl, vi kom ju iväg iallafall. Det var en ny chaufför, så det blev några felkörningar på vägen ner.
Jag trodde att vi skulle till Bordershop, men vi skulle till Burg. Det var inte så dumt, för där är det billigare, så jag fick mycket för pengarna.
Vi fick ta 100 kg /person, så det var att räkna, för åker jag på en bussresa och betalar 695:- så vill jag ta hem min reson.
Vännens man hämtade oss i Alvesta. Tänk vad smidigt, vi var bara tre personer som hoppade av där, i Växjö var det väl 20-30 personer som skulle av, vi tjänade minst en timma på detta. Vi var ju hemma innan ens bussen var tömd i Växjö.
Jag var hemma strax innan 23.00. Det var en tuff dag för mig. Trodde att jag skulle ha hemsk värk efter min utflykt, men så skönt, för värken är inte värre än den är just nu.
Tröttare än tröttast, men det visste jag innan resan, det är inte mycket jag tål.

Men jag hade en trevlig dag, med trevligt sällskap, så detta gör jag gärna om.

2 kommentarer:

  1. Ulrika och jag ska åka den turen om 4 veckor, men vi går på och av i Åstorp....kan inte bli bekvämare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Alltid kul att hippa på något!

      Radera