söndag 4 augusti 2019

Det är mycket flytt nu!

Sofie och Fredrik har köpt hus i Hovmantorp.
Så i söndags var vi i Växjö och hjälpte till att tömma lägenheten. Och i måndags fick de nycklarna till sitt nya hem. Stefan och jag var och hjälpte till, jag diskade allt köksporslin, Sofie fick själv plocka in i skåp och lådor. Stefan och Fredrik skruvade ihop de nya trädgårdsmöblerna, sen installerade Stefan ett inbrottslarm. Då vi åkte hem så kändes  det skönt för det mesta var på plats.
De har anlitat en städfirma för flyttstäd i lägenheten.

I onsdags hade Therese och Christian sin slutbesiktning i huset. Kommungubben hade inget att klaga på, så de började städa direkt. Det tar tid, men i fredags var huset rent, så då flyttade även dom in i sitt drömhus.

Nu är Stefan och jag själva här hemma, skönt de. Idag vaknade jag kl 8,30 och hörde fågelsång.
Innan så har jag vaknat typ vid 6-7-tiden av barnaskrik/prat/sång mm.
Det har varit lite mysigt med Astrid och Melker, för visst älskar jag dem.  Men jag behöver lugnet.

Vi är alla nöjda nu, Ungdomarna i sina hus, och Stefan och jag har fått tillbaka vårat liv.

Härligt!

2 kommentarer:

  1. Alltid kul och träffas men ibland är det skönt att vara ensam. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkar inte så mycket, så mitt tålamod har inte varit det bästa. Men nu ska jag väl orka med barnen då vi träffas.

      Radera