söndag 25 augusti 2019

Även det roliga har ett högt pris!

Livet går i vågor, ibland uppåt, och ibland neråt.
Detta året har verkligen gått upp och ner.
Att ha inneboende i flera månader har varit både ock.
Roligt att kunna hjälpa till, roligt att ha barnbarnen hos oss. Det har varit mysigt roligt.
Men mår man inte bra, så kan det vara påfrestande att inte ha sin egentid. Visst, jag ska inte klaga, för det vill jag inte. Får ju skylla mig själv, för jag hade kunna sagt nej till Astrid och Melker, kunde ju ha gått upp i sovrummet, stängt dörren om mig.
Samtidigt så är det alldeles underbart att känna sig älskad av barnbarnen, då värken är jobbig, så ger Astrid och Melker mig så mycket glädje och energi.

Det är roligt att Sofie och Fredrik har hittat sitt hus. Tänk att båda döttrarna flyttade samma vecka.
Det är klart att vi hjälper även dom, så gott som vi kan.

Jag har hämtat mig ifrån vår Polenresa, nu ska jag bara hämta mig själv med all värk, och försöka att få ordning här i huset. Sofie ska ha hem sin 1.40 säng till deras gäst rum, vår 1.20 säng ska till tippen,  och rummet som tjejerna haft som förråd ska tömmas.
Så snart så får vi nog ordning och reda, med lite planering och ommöblering.

Phu...allt har sin tid...

2 kommentarer:

  1. Det tar tid innan allt kommer på plats. Du får ta det i etapper så du orkar med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att kunna lägga måsten på hyllan. Jag gör vad jag orkar, och det andra får vara. Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete.

      Radera