onsdag 11 juli 2018

Underbara ungdomar!

Jag är så glad att jag har min familj, våra älskade ungdomar.
I lördagskväll fick jag ett SMS av Therese, "Vi kommer i morgon, och har mat med oss".
Det blev ugnsstekt Börjes lantkorv och mos till lunch, och till kvällen serverades det grillad vildsvin, grillat rådjur, klyftpotatis och sötpotatis. Jätte gott, uppskattade verkligen detta.

Börjes lantkorv är som falukorv, fast den är gjord på nöt. Jag äter inte fläskkött, och denna korven är riktigt god.

Igår kom Therese med familj tillbaka, Christian skulle måla, Therese och jag plockade vinbär och hallon, Och Astrid åt bären. De fick en impuls ide, att vi skulle åka till Kosta safaripark. En trevlig kvälls utflykt.
Image


Visent

Mufflonfår

Dovhjort

Vildsvin

Kronhjort

Och snart så nalkas semestern.

2 kommentarer:

  1. Låter skönt med semester. Har ni planerat någon resa eller tar dagen som den kommer? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tar dagen som den kommer. Stefan kommer att jobba i det andra huset åt Therese och Christian. Det blir väl någon dagsutflykt.
      Kram

      Radera