tisdag 17 juli 2018

Finbesök!

I söndags åkte Stefan och jag ner till Tingsryd.
Vi ville träffa Astrid och hennes lillebror Melker.
En stor liten kille som var 52 cm lång och vägde 4234 gram. Så mysigt med lite bebismys.

Igår kom de hem till oss, så där helt apropå. 
Det är nästan olidligt varmt nu, så vi satt ute i skuggan, Melker sov i vagnen, Astrid badade i polen, Stefan och Christian hade renoveringsprat, Therese och jag bara slappade.

Då vi sitter där ute i trädgården så rasslade det till på ladugårdstaket. I denna hettan så hade nog en uggla fått sol och värme stick, för den kasade ner ifrån taket, flaksade till ett litet träd.
Tyvärr så flög den bort till grannen innan jag hann hämta kameran.
Jag var lite orolig att ugglan skulle ta Elsa.

2 kommentarer:

  1. Jag tror aldrig jag sett en uggla på riktigt nära håll...i varje fall inte fritt ute i naturen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var ca 5 meter ifrån ugglan. Så synd att den flög vidare till grannens träd.

      Radera