söndag 12 november 2017

Jag var inte bjuden....

....men lite fullifan så kom jag objuden.
Min svägerska har nu 55 fyllt  år, så jag planerade att åka upp till min bror och svägerska. Mamma och Erno ville också följa med.
I fredags gjorde jag en smörgåstårta, som jag kan äta, dvs en myckert mager smörgåstårta..
 Jag bakade även fettfria kaffemuffins.
På fredagskvällen ringde jag till Clifton, för att kolla så de skulle vara hemma, och de skulle de vara. Bra sa jag, men säg inget, och ni behöver inte tänka på något, men säg inget.
Clifton trodde nog att det bara var Stefan och jag som skulle komma.
Då vi var framme så berättade Clifton att han hade tänkt ringa mig, och be oss komma upp, och även ta med oss en smörgåstårta ifrån Ingers i Växjö. Tänk vilken tanke-överföring sa vi, och så plockade jag fram tårtan.
En mycket trevlig stund uppe i Yås, Månsarp, som det heter där de bor.

Idag har vi haft Astrid, Therese, Christian, Sofie och Signe hemma på farsdagsmiddag. Tyvärr så jobbade Fredrik. Det blev helstekt kalkon och kokt potatis, till kaffet tog vi kaffemuffins och morotsmuffins.
Ännu en trevlig dag har nu gått emot sitt slut.

4 kommentarer:

  1. Inte illa att gästerna tar maten med sig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer man objuden, så måste man ha mat med sig, speciellt om man åkt nästan 20 mil.

      Radera
  2. Bravo Lisa, kul att överraska folk och vilken energi du har, min ligger på noll strecket, usch . . .
    Den smörgåstårtan skull jag vilja sätta tänderna i, hi hi ... ser god ut.
    Det verkar som om ni äter kalkon ofta, förvisso en bra maträtt för många personer. Måste någon gång ta mig i kragen och fixa en kalkon rätt, har ju fått recept av dig innan.
    Tack Lisa för kommentar hos mig, fnissade gott när jag läste att du ligger och tänker på vad du ska göra för något gott till jul, att du bara orkar men jag förstår dig. Det är precis som mina barn, särskilt tjejerna de gillar julen och pyntet maten m.m. och deras barn bor ju fortfarande hemma, men snart börjar de också bli 'flygfärdiga'.
    Vad jag tänker på där jag ligger och glor upp i taket ÄR vad ska jag INTE göra till jul, ha ha ha . . . så rolig är jag . . .
    Men en jul med lagom doser är min melodi på gamledar. Det blir jul ändå.
    Må väl vännen / Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste ju planera allt i god tid, annars så tyar jag inte.
      Kul att vi roar varandra, jag skrattar gott åt dina inlägg och kommentarer.

      Radera