torsdag 8 juni 2017

Vilken besvikelse!!!

Det börjar att bli lite tomt i frysen, inget bröd, och brödbullarna åt vi upp i helgen.
Så jag tog fram vassle och surdeg i går kväll.
Efter frukosten och morgonpromenaden körde jag igång.
22 brödbullar, och 4 brödkakor, gott att ha i frysen.
Ska bara ta fram skärmaskinen, och skära upp brödet, innan jag fryser det.
I morgon hade jag tänkt att åka in till Sofie i Växjö. Ringde och skulle beställa en bil, men det kunde jag inte göra, för riktlinjerna har ändrats. De ändrades 1 juni 2017, idag är det den 8 juni 2017.
Ska man åka med hund så måste man nu beställa bilen minst 2 dygn innan, och så kostar det 100:- extra, för åker hunden med så måste bilen saneras efteråt.
Varför får man inte denna information?? Jo, den hittar jag på Länstrafiken Kronobergs hemsida.
Hur ofta är man inne på den sidan?
Tänk vad min lilla Elsa skitar ner i en bil, hon sitter fastspänd med hundbilbältet i mitt knä.
Så ledsen och besviken jag blev. Blev nog lite otrevlig, men jag ursäktade mig också, för det är ju inte tjejen som ändrat reglerna, hon gör ju bara sitt jobb. Men jag ska ringa till chefen för serviceresor och framföra min besvikelse, har jag tänkt. Ringde idag men hon är inte anträffbar förrän efter kl 17.00 i morgon.
Då jag ändå var besviken så ringde jag till ekonomienheten, men han är inte anträffbar förrän efter kl 17.00 idag. Jag har betalat för mycket på egenavgiften på sjukresorna. Ringde för några veckor sedan, och han skulle höra av sig då han hade kollat upp mina resor. Men inte har han ringt.

Idag blev det mycket Ris, och jag är nu ur gängorna.

4 kommentarer:

  1. Ibland blir det mycket negativt på samma dag. Saneringen beror kanske på att det kan komma en passagerare som är allergisk mot hundar, för jag kan inte tänka mig att Elsa smutsar ner så mycket. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara ett fåtal bilar som tar husdjur, sen finns det speciella allergibilar. Tur att jag bakade brödet innan jag ringde, för annars så hade jag slängt både vasslen och surdegen.

      Radera
  2. Så trist. Tycker de kan skicka ut info i brevlådan om ändringar. Det är lika med en av våra killar som tränar i växjö två kvällar i veckan. Nu har de ändrat busstiderna så han hinner inte med bussen till Ingelstad utan får vänta på nästa buss i två timmar. Vilket gör att vi får åka in och hämta honom. Men ditt bröd ser jättegott ut.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist med bussturerna, fördelen är kanske att ni kan handla lite då ni ändå är i Växjö.
      Tack, det var också gott.

      Radera