lördag 13 februari 2016

En bra dag, trots allt!

I går åkte jag och Elsa in till Växjö, och till Sofie och Fredrik.
Det är alltid lika roligt att träffa dom.
Mindre roligt var mitt besök på Gastro-mottagningen på lasarettet.
Jag påbörjade min Humira behandling. Jag med min sprutforbi, tog två sprutor i går, och ska sen ta en spruta varannan vecka.
Sofie följde med mig, där efter gick vi på stan och shoppade lite, innan det var dags att börja med middagen.

Jag hittade mig en ny handväska, ljusrosa är modet i vår-sommar. Sofie hittade också en handväska.

För att göra livet lite roligare så lite oplanerat bjöd jag hit Herr och fru Nilsson i kväll. Visste inte vad jag skulle bjuda på, men sist vi har hos mamma hade hon gjort himmels filegryta, och den var jättegod.
Så det fick det bli, en med kycklingfile, och en med fläskfile. Till detta så gjorde jag potatis rosor.

Jag skivade potatisen tunt, och blandade med kryddor, parmesanost och becel,la i muffinsformen och in i ugnen.

Till dessert krabbade jag med att göra chokladskålar, men fasen, det ska jag nog inte göra igen, för det var andra gången som jag krabbade med de, och inte blev nöjd.
Vi har haft en trevlig kväll tillsammans med Jocke och Bettan, så nu ska jag trilla i snarkelådan.

I morgon är det "Alla Hjärtans Dag" Var rädda om varandra, och njut av det goda!
 Många, varma kramar!

4 kommentarer:

  1. Poptatisrosorna var en kul ide' det ska jag testa en gång. Jag gillar inte vanlig kokt potatis. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid kul att testa något nytt, ännu roligare då det är gott.

      Radera
  2. Jag har varit lite frånvarande, men ska komma igång igen.
    Helgen var jag i Ängelholm, Vendela 17 år firades och Rolf var på 50 års kalas. Måndag åker vi till Norrahammar Jennie blir 27 år. På onsdag ska vi till Eksjö på visit.
    Paketet är här, pengar kommer snart, jätte fina sockar.
    Du är guld värd och en stor vårbukett av mig.
    Många goa kramar på Alla hjärtans dag.
    Hoppas den dagen blev underbar för er med pussar m.m.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du gillade sockarna, hoppas att de passar tjejen.
      Vi har haft en bra dag!

      Radera