söndag 10 februari 2013

Söndagen den 10/2-2013

Dagarna rullar på, i fredags var jag med farmor i Tingsryd, hon hade ärende dit.
Igår sov jag i princip hela dagen, och på kvällen styrde vi bilen till Ingelstad.
Vi skulle till min svägerska och svåger på förfest, dvs planeringsmöte inför resan till Trysil. Det var en trevlig lördagskväll.

Idag skulle farfar ha fyllt 79 år.
Svägerskan, svågern, farmor, mannen och jag körde ner till kyrkogården och gick till minneslunden, där farfar ligger, farmor ville sätta rosor och så tände vi ljus. Därefter så var det kyrkdax.
För att hedra farfars minne så ville farmor bjuda på middag, så hon hade förberett allt innan. Alla ungdomar kom också hem till farmor där det bjöds på farmors goda nötstek, potatis och alla tillbehör. Så gott det är med god mat. Inga utav ungdomarna ville följa med till kyrkan.

Min man fick i eftermiddag köra ifrån bjudningen in till jourläkarcentralen, han har så ont i underkäken. Haft det några veckor, men nu blev det olidligt för honom, så nu äter han antibiotika. Ikväll ligger han pall på soffan, tror nästan att han har feber, (hoppas inte). Han har en blodsjukdom, ITP, och därför har han opererat bort mjälten, vilket gör att han är lite extra känslig.

Peppar, peppar ta i trä, säger jag och ta mig på huvudet. Idag har jag inte haft lika ont, har ju nästan kunna rört mig normalt. Fast det är inte värt att säga något för då får jag väl ett helvete i morgon. Men jag är ju också fullpepprad med värktabletter. Jag kan faktiskt säga att det känns nästan okej idag. Denna känsla som jag har idag vet jag inte när jag hade senast. Lyckliga Lisa!
OBS, OBS, OBS, -jag har inte sagt något!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Som vanligt har du haft en fullbokad helg. Visst är det gott med hemlagad mat. Skönt att du känner dig "bra" idag:

    SvaraRadera