måndag 11 februari 2013

Brev ifrån läkaren

Den 10 januari tog jag kontakt med gastro, undrade varför jag inte fått kallelse till provtagning. Men fick till svar att jag inte behöver ta prover eftersom jag har slutat med imurel. Den tabletten har jag inte haft på flera år, men sköterskan sa att jag slutade med den i somras. Och då behövs det inte mera provtagningar. Fast jag äter methotrexate och det är därför som jag ska ta prover var tredje månad.  Enligt sköterskan så har jag inte alls den tabletten, hon var envis, och jag var ännu mera envis, för jag vet ju vad jag har för mediciner. Hade för många biverkningar av imurelen, och det var flera år sedan jag hade den.
Efter många om och med så fick hon ge sig, hon bad om ursäkt för visst hade jag rätt.
Jag fick min provtagning, fick även lämna avföringsprov. Skönt det!
Jag har inte gått ner i vikt, går på toan många gånger om dagen som vanligt, har inte nämnvärt mycket diareer, ibland blod i avföringen men oftast inte, fast jag har ont i magen hela tiden, ibland riktiga knip eller kramp. Så jag har inte alls trott att jag var i skov, bara så jobbigt med denna onda magen. För det har jag ju inte haft innan på detta viset vid skov. Men jag har haft det så länge nu, det onda i magen började ju i november, om inte tidigare. Har väl tänkt att när magsmärtorna blir olidliga så åker jag in till akuten.
Idag fick jag brev av min gastroläkare. Han skriver att avföringsprovet jag lämnade den 17 januari visar att det är en hög inflammatorisk aktivitet i min tarm. Så nu ska jag starta upp en kortisonkur.
Jag har en läkartid i mars månad, så får vi se hur jag svarar på kortisonet.

Å vad less jag blir på detta.....
Skönt att värken har lättat iallafall, hoppas att värken i höger axel/arm också ska ge med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar