onsdag 28 november 2012

Dagarna springer iväg fort!

I lördags var vi hos min svåger på kalas, han fyller 44 år i morgon.
Sen i söndags fyllde mamma 67 år, Grattis lilla mamma!
Så då var vi där på kalas.
På måndagen var jag på vårdcentralen, hos min läkare. Ska ju söka sjukersättning.
Därefter åkte jag, mina tjejer och mamma till Älmhult och IKEA. Tacka vet jag Kalmars IKEA. Jag kommer inte att åka till Älmhult igen.
Igår var jag hos min smärtläkare på lasarettet.
PHuuu.... Så idag har jag tagit det lugnt.Det gjorde jag visserligen igår också efter Växjöresan.
Det är inte så mycket jag tål, utan att jag blir helt slut, trött och huvudvärk.

Smärläkaren gick igenom alla mina mediciner, och ifrågasatte hur jag tar dem, och varför jag  tar dem. Jag blev nästan lite sur, men sen förstod jag innerbörden i hans frågande. Han frågade tex varför jag inte tar maxdosen av vissa läkemedel. Jag svarade att jag tar värkmedicinen så värken är hanterbar, när värken blir värre ökar jag på dosen, därefter för att åter minska. Varför jag gör det? Hum.. Men jag blir ju inte frisk av mina mediciner, de hjälper mig ju bara för stunder till att leva ett drägligare liv. Tar jag maxdoserna så vad ska jag ta till då värken blir odräglig?
Jag har ju inte valt mitt sjuka liv, vill ju vara frisk som många andra.
Men visst finns det vissa som är i samma sits som jag, som missbrukar läkemedel, och det vill jag absolut inte göra.

Idag har jag skickat iväg min ansökan på sjukersättning. Ska se hur lång tid det tar innan det kommer ett beslut. (eller besked).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar