måndag 10 juni 2024

Kan inte förstå!

 Förra året hade Sofie svarta tomater. Då vi åt middag, så tog jag ett par frö. I år petade jag ner fröna, och ett frö grodde. Nu jag jag årets första tomat, om än så liten, så är det en svart tomat. Häftigt!

Värmen har gjort att veden har torkat. Stefan har börjat att köra in. Men en dag kom han in och frågade om det hade regnat, vilket det inte hade. Han tyckte att det var lustigt, för lite av den torra björkveden var nu blöt.
Kan inte förstå varför han tyckte att det var lustigt, lägger han veden så nära trädgårdslandet, så är det ju klart att även veden får sig en dusch.


6 kommentarer:

  1. Haha! Inte ila att ha färdiga tomater. jag räknar med det om två månader.Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, den är inte färdigväxt eller mogen ännu, så det tar ju någon vecka till.Kram

      Radera
  2. I år odlar jag inga tomater. Det får bli till att köpa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De svenska tomaterna och gurkorna som man köper är också goda. Kram

      Radera
  3. Svarta tomater har jag aldrig sett. Här finns några vanliga röda tomatplanor, men de har inte ens några blommor än.
    Varför veden var blöt, det borde han ha räknat ut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofies svärmor brukar köpa/skicka efter lite olika tomatfrö. Jag har fått 5 st olika tomatplantor av henne, det ska bli kul att se vad det blir för några, namnen står på krukorna. Och jag köper aldrig tomatfrö, utan jag sparar frö ifrån goda tomater.
      Visst borde han ha fattat att jag även vattnar veden.

      Radera