tisdag 16 maj 2023

Min tå!

 Äckliga kräk, ormarna behöver inte vara i närheten av vårat hus. Denna huggorm låg på vägen mellan vårt och grannens.


För en tid sedan fick jag sår på min stortå. Ett envist sår som inte ville läka. Vet inte hur länge som jag haft det, men jag hade det den 22/4. 


Jag bokade tid på vårdcentralen för att jag inte fick bukt med såret. 


Två tider fick jag lämna återbud till, eftersom jag har varit sjuk. Men i går var jag på återbesök. Och nu har det läkt. Men jag ska fortsätta med omläggningen, eftersom huden är så skör, och det är ju på ett utsatt ställe. 

Tur att jag inte har problem med alla mina hund-promenader

8 kommentarer:

  1. Jobbigt med sår på fötterna. Man blir ju så låst eftersom skor måste man helst kunna få på sig. Hoppas det läks snabbt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har läkt nu, men huden är tunn så jag har fortfarande plåster på om dagarna. Kram

      Radera
  2. Det är nog svårare med läkning långt från hjärtat. Har med cirkulation att göra, har jag läst. Gott att du fick hjälp med såret! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Nej, ormar vill man inte ha nära husen.
    Så bra att såret är bättre. Fick du någon förklaring till att det var så svårläkt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vet inte alls varför det var så svårläkt, kanske att det satt på ett utsatt ställe, men jag har haft plåster på hela tiden, så att skorna inte skulle skava, och att det inte skulle komma smuts i såret.

      Radera
  4. Det finns ett ordspråk ..Fattiga vänner och små sår ska man inte föakta.. Ta hand om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja rekommendera er alla till en trovärdig och uppriktig privatlångivare som godkände mitt lån till mig bara inom några timmar efter så många misslyckade försök att få ett lån, jag blev förvånad och glad över att den privata långivaren räddade mig och erbjöd mig en lån med 2% ränta, kontakta henne nu om du behöver ett akut lån E-post: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera