fredag 12 maj 2023

Mannen och svärsonen fattar ingenting!

Jo jag tycker synd om Hugo. Han sitter i hundgården och ser oss inte då vi är ute i trädgården.
Så jag har sagt till Stefan att vi måste håla i vedhögen. Men det har inte hänt något.

Så idag påbörjade jag projektet. Och jag kommer att fortsätta mitt arbete i min takt.
Då Stefan kom hem så undrade han vad jag påbörjat. -Men det har jag ju sagt, vi måste göra ett hål så Hugo ser oss då han är i hundgården och vi i trädgården.
Iallafall så när Fredrik kom så undrade Stefan om Fredrik sett hålet i vedhögen. -Jo han hade sett det, och visst undrade han. Han bara skrattade, jag fick inga riktiga ord av honom.
Men visst undrar jag om han är på Stefans sida, och samlar minuspoäng hos svärmor, eller han är på min sida, och samlar pluspoäng hos svärmor.


8 kommentarer:

  1. Hugo hade kanske kunnat vara med er i trädgården.Hundkojan går kanske att flytta
    du har så rätt I nöden prövas vännen!
    Pengar är inte allt Men "träfracken" har inga fickor.Jag har börjat använda fina porslinet till vardags.Det får jag energi av man njuter av att se det.Vi hade på PRO en man som kom från antikrundan och det var mycket intressant! Många sparar till sina barn och glömmer att använda sina saker!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte ha Hugo lös i trädgården då jag har honom, men Sofie och Fredrik har honom lös. Hundgården går inte att flytta på, grindarna är ihop/fast skruvade, och så har han kojan inne i vedboden.
      Vi använder fin glasen och porslinet på helgerna, och då sitter vi i vardagsrummet och äter. Det är mitt sätt att njuta utav helgen. Fast nu har vi börjat använda uterummet, så nu sitter vi inte alls mycket inne.

      Radera
  2. Han samlar säkert svärmorspoäng. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han borde göra det iallafall. Inte kul att ligga på minus sidan. Kram

      Radera
  3. Om han är smart så håller han på dig. Finns så många fördelar med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, har håller med mig. Han ville bara inte komma emellan Stefans och min diskussion, sa han.

      Radera
  4. En ordentlig vedhög! Man måste göra mycket för sina djur...det förstår jag... Är ju rätt dålig på djur... //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björkveden är gallringsarbete, och gran veden var ett måste pga granbarksborrarna. Jag skämmer inte alls bort hundarna. Fredrik har erkänt att han förstod mitt tänk så att Hugo ska kunna se oss i trädgården.

      Radera